close
敝人的碩士論文在各方的協助之下完成了,國圖日後也會公開電子全文,不過,建議不要從那裡或高師下載。因為:
× 不知道國圖幾百年後才會上傳
× 某電子資料庫公司會把國圖公開的論文下載起來,再收費讓
人下載,很討厭
× 敝人生性愛拖,趕著辦離校,導致沒校對到的地方很多
例:・p.5 貝樂生→倍樂生・p.99 新增附錄八 。⋯⋯族繁不及備載。
所以建議別從高師或國圖那下載,這個檔案的下載已經把全部bug都修復了,
點選題目可連結到下載頁面,請多多批評與指教啊。希望大家在這裡留下意見或任何心得,小妞我非常渴望來自讀者的聲音。
* 本論文未曾拿過任何研究補助款(連研究生每月通常會有的3000元助學金都不曾),傳播訊息大概是它僅存的任務。

RE-IMAGING A PLACE, RE-CONSTRUCTING ECHIGO-TSUMARI TRIENNIAL 地方的想像:解/構越後妻有藝術三年展
More Info: Master’s Thesis 碩士論文/ Publisher: 高雄師範大學/ Publication Date: Aug 2013

摘要:
本論文研究背景為全球化情勢之下,後現代地方的再生想像。研究對象為日本新潟縣十日町市與津南町自2000年起每三年舉辦一次的「大地藝術祭.越 後妻有藝術三年展」。以質性「文獻分析」與「參與觀察」為研究方法,梳理大地藝術祭的文獻資料,探尋大地藝術祭的誕生背景,並參與組織的運作,研究藝術祭 如何扮演地域振興的角色,以及如何從籌備至今持續18年。 

本研究發現,地域政策與政治思維是大地藝術祭.越後妻有藝術三年展背後的重要支援架構,文化與藝術則是建立於的實踐手段與表徵方法,也就是說大地 藝術祭的成功並不只是藝術方面的成就,還必須有深刻的政策背景與環境思維。作者也認為這場大地藝術祭的本質並不是在抵抗全球化,它仍然無法外於全球化脈絡 與西方中心的藝術世界,而是從全球趨同化中開創的趨異對策。

Abstract
"The thesis studies and images the regeneration of places under the globalization context. The case study is Echigo-Tsunami Art Triennale having been held once every three years at the Tōkamachi-shi and Tsunan-machi, Niigata prefecture, Japan since 2000. The research has been conducted by means of document analysis and participant observation. Through analyzing the archive of Echigo-Tsunami Art Triennale on how it began, and participating in the operation of its organization, the researcher studies how Echigo-Tsunami Art Triennale has played as a catalyst in reviving Niigata prefecture with the effects  lasting for 18 years since the very beginning of the Triennale.
The research found that the regional policy and political thought behind support and frame Echigo-Tsunami Art Triennale while art and culture only serve as practical methods and symbolic representation, which is to say, the success of Echigo-Tsunami Art Triennale doesn’t rely on art itself but also the policy and environmental thought deeply rooted in the local government . The author also thinks that, essentially, the Echigo-Tsunami Art Triennale is not aimed to resist globalization because it still cannot be excluded from the contexts of globalization and Western-centric art world. Instead, this triennale intends to create a strategy for heterogenization in the midst of global homogenization. "

抄録
グローバル化の進行はあらゆる社会資本を個人に還元し、都市と地方、農、漁業を 有する地域、また山間部や臨海地域における環境を均質化してきた。 それに対して、ポストモダンの地域再生の可能性は、本研究の背景である。その中に「魅力ある差異」を創造するために現代美術による活性化事業が始まってい る。その背景で、新潟県十日町地域の「大地の芸術祭.越後妻有アートトリエンナーレ(以下大地の芸術祭と略称)」はこれまで12年間で大きなフェスティバ ルを三年一度、行っている。
この研究は大地の芸術祭を支えているのはアートワールドのシステムより日本の地域政策と仮説として、文献の分析 と、実際のイベントに関与する形で の研究方法をとり、下部構造の支援政策とその社会背景を分析したものである。ここでは「里創プラン」、「アートネックレス構想」から2012年まで、政 策、財源変化、作品との関係を推察した。結果、大地の芸術祭の地域に基づくアートプロジェクトは社会的意義があるが、欧米中心のアートワールドを避けられ ない。またそういう状態は、ここで抵抗しているグローバリズムの構造的問題をより複雑にしていると主張。


arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 pinkchange 的頭像
    pinkchange

    Angelus Novus

    pinkchange 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()